La metodologia emprada a la Llar d’Infants es basa principalment en l’observació directa i l’experimentació, ja que permet als infants adquirir coneixements sobre ells mateixos i sobre l’entorn que els envolta. Els infants aprenen mitjançant les seves pròpies experiències, tot esdevenint el protagonista dels seus aprenentatges, amb un adult que el guia i l’acompanya. Ell mateix aprèn, sense que un adult li digui com són les coses, doncs l’infant ho veu, ho toca, ho tasta, hi dóna diferents utilitats... en definitiva, descobreix el món que l’envolta amb els cinc sentits.

 

Des de la Llar d’Infants es treballa, des del primer dia al centre i a través del desenvolupament dels hàbits i la psicomotricitat, l’autonomia de l’infant. La Llar és per a ells un ambient segur i adaptat a ells, que els permet fer les coses per ells mateixos. Els nens i nenes aprenen fent, equivocant-se i tornant a fer, així busquen nous camins i altres formes de fer les coses, a la vegada que fomenten la seva autoestima.

 

La metodologia de la Llar d’Infants es basa en els tres principis claus del constructivisme: la globalització, l’aprenentatge significatiu i la interdisciplinarietat. Aquesta teoria defensa que l’aprenentatge no es porta a terme per mitjà de l’acumulació de nous elements, sinó que l’infant ha de relacionar-ho amb allò que ja sap per tal de realitzar intercanvis i enriquiments mutus, els aprenentatges s’han d’anar construint a poc a poc per part dels alumnes, i saber com aplicar-los a la vida diària. Per això, parlem de centre d’interès: a partir d’un tema anem introduint nous aprenentatges.

 

Es treballen també totes les intel·ligències múltiples: Cada ésser humà neix amb una intel·ligència més desenvolupada que d’altres i, per tant, és important conèixer-la per a poder-la potenciar. Per això, es treballen totes les intel·ligències (la matemàtica, la plàstica, la musical, etc.), però donem molta importància a la intel·ligència emocional, doncs intentem fomentar la capacitat de controlar, comprendre i identificar els sentiments i les emocions dels nens, reconeixent-les també en els altres, per tal d’expressar-les, gestionar-les i equilibrar-les.

 

La Llar és integradora ité en compte la individualitat dels infants, ja que dóna resposta educativa a tots els nens i nenes tenint en compte l’atenció a la diversitat, respectant no només alguna necessitat educativa especial, sinó també la individualitat: els ritmes d’aprenentatge, els interessos i la personalitat són diferents per a cada infant, per tant cal treballar de manera individualitzada motivant així l’aprenentatge.

A més, en horari de tarda, es duen a terme activitats basades en la metodologia Montessori (dilluns, dimarts i dijous) i la introducció en la llengua anglesa (dimecres i divendres). L’objectiu de la introducció de la llengua estrangera és la familiarització amb aquesta mitjançant activitats diverses, com cançons, danses, celebració de festivitats, jocs, etc. El mètode Montessori parteix dels principis de llibertat, activitat i individualitat, a partir dels quals els nens i nenes aprenen a través de la pròpia experiència fomentant la seva autonomia i capacitats. 

 

Facebook

Informació de contacte

 

C. Vendrell,7 43839 Creixell
   
Email: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
   
Telèfon: 977 801 265/639 079 898
   

 

L'Estel de Mar és un centre autoritzat per:

 

Galeria de fotos